Robot pincér: akár 40kg súlyú tálcákat és több vendéget szolgál ki a BellaBot
4 perc olvasásNem túl buta pincér: a brit Bella Italia étteremlánc Gastro Robot robotszolgáltatást próbál ki amelynek célja, hogy a napi vendég kiszolgálás során, kis hangulatos technológia újdonságon túl, a kollégák, mint humán munkatársak, fizikai terhelését csökkentsék. Igen: valóban igaz, akár 40 kg -os tálcát is ki tud vinni és akár egyszerre több darabot is a robot pincér. A kínai Pudu cég által gyártott BellaBot akár 40 kg-ot is képes szállítani négy tálcán, és a tányérokat az asztalokról szállítani és kiszedni a „testét” be- és kirakodó emberek segítségével.
A Covid-járvány és a Brexit utáni személyzethiány közepette a vendéglátó-ipari vállalkozások csúcstechnológiás eszközöket keresnek. A Gastro Robot szakmai előnyei most a fizikai munkában is megmutatja nélkülözhetetlenségét. A fizikai terhelés, a naponta történő súlyos tálca cipekedés sem a kellemes pincér munka része.
Mivel a vendéglátó szektorban munkaerőhiány tapasztalható, a Bella Italia üzletlánc tulajdonosai robotokhoz fordulnak, hogy asztali kiszolgálást nyújtsanak az ügyfeleknek. A megélhetési költségek mélyülő válsága visszafogja az Egyesült Királyság fogyasztói kiadásait. A recessziós félelmek közepette nő a nyomás a nyári miniköltségvetés iránt.
A kínai Pudu cég által gyártott BellaBot akár 40 kg-ot is képes szállítani négy tálcán, és a tányérokat az asztalokról szállítani és kiszedni a „testét” be- és kirakodó emberek segítségével.
Eric Guo, a Pudu robotokat Nagy-Britanniában forgalmazó Spark vezérigazgatója elmondta, hogy 20 brit vállalkozásnál 60-an dolgoznak, és további megrendelésekre számít az elkövetkező évben. A legtöbb étteremben működik, de szállodák, szupermarketek, gondozóházak, snooker klubok és tekepályák is kísérleteznek a technológiával.
„Nyilvánvaló tendenciává vált, hogy a vendéglátó-tulajdonosok érdeklődnek a botszolgáltatások iránt, hogy segítsenek megoldani a vendéglátó személyzet hiányát” – mondta. Guo hozzátette, hogy a robotok abban is segítettek a vállalkozásoknak, hogy nyilvánosságot kapjanak a közösségi médiában, amikor az ügyfelek videókat készítettek, és közzétették azokat olyan oldalakon, mint a TikTok.
A Big Table Group, amely 150 éttermet üzemeltet különböző márkái alatt, azt mondta, hogy a teszt egy üzletben zajlott, és nem erősítette meg a kísérleti program bővítésének tervét.
A kísérlet során a vendéglátóipari állások 10%-a betöltetlen maradt az UK Hospitality kereskedelmi szervezete szerint, mivel a Brexit és a világjárvány együttesen számos európai munkavállalót, akik fontos szerepet játszottak az Egyesült Királyság iparában, elhagyták az Egyesült Királyságot.
A hiány 13%-os bérinflációhoz vezetett az egész iparágban, mivel a vállalkozások igyekeznek a legjobb munkaerőt vonzani azokon a területeken, ahol különösen hiány van, például a szakácsok terén.
Lisa Gibbons, a Bella Italia operatív igazgatója így nyilatkozott: „Mindig nyitottak vagyunk az innovatív megoldásokra, amelyek csapataink javát szolgálják, javítják a szolgáltatást és javítják vendégeink élményét. A BellaBot – GastroRobot ezen az újításon túl, munkatársaink számára is hatalmas könnyítést jelent. Nem helyettük, hanem velük dolgoznak.
„Azáltal, hogy intelligens robotokkal egyszerű feladatokat hajtanak végre, mint például a piszkos edények összeszedését, csapataink arra koncentrálhatnak, amit szeretnek, és csodálatos élményt nyújtanak. A próba még csak a kezdeti szakaszban jár, de kíváncsian várjuk, hogy egy plusz „mancs” milyen hatással van az étkezéssel való elégedettségre.”