2024.december.05. csütörtök.

A Microsoft AirSim projektje drónokat tesztel és képez ki

4 perc olvasás
Mindenki beszél a mesterséges intelligenciáról, de csak nagyon kevés vállalat képes arra, hogy ezt méretarányosan megvalósítsa" - mondta Balinder Malhi, a Project AirSim mérnöki vezetője. "A Project AirSimet azokkal a kulcsfontosságú képességekkel hoztuk létre, amelyekről úgy véljük, hogy segítenek demokratizálni és felgyorsítani a légi autonómiát - nevezetesen a valós világ pontos szimulálásának, hatalmas mennyiségű adat rögzítésének és feldolgozásának, valamint az autonómia kódolásának képességével, anélkül, hogy mélyreható szakértelemre lenne szükség a mesterséges intelligencia területén.
microsoft airsim introductions robot hu

A Microsoft a farnborough-i nemzetközi légi szalonon indította útjára a Project AirSimet, egy nagy realitáshű szimulációs platformot autonóm drónok építéséhez, kiképzéséhez és teszteléséhez. A platform korlátozott előnézetben már elérhető.

A Project AirSim valósághű környezetet biztosít a mesterséges intelligencia modellek számára, amelyekkel másodpercek alatt több millió repülést lehet végrehajtani. A mesterséges intelligencia modellek ezeket a szimulációkat arra használják, hogy megtanulják, hogyan reagáljanak számtalan különböző változóra, amelyek a való világban előfordulhatnak, például az időjárás, a hőmérséklet vagy a szél hogyan befolyásolhatja az akkumulátor élettartamát.

YouTube player

Az Airtonomy egy észak-dakotai székhelyű vállalat, amely a Project AirSim szimulációit arra használja, hogy drónokat képezzen ki szélerőművek ellenőrzésére, vadvilág felmérésére és olajtartályok szivárgásainak felderítésére.

„A drónok nem akarnak szélturbinákba, villanyvezetékekbe vagy bármi másba belerepülni” – mondta Josh Riedy, az Airtonomy vezérigazgatója. „Azzal a ténnyel párosulva, hogy Észak-Dakotában a tél szó szerint 7 hónapig is eltarthat, rájöttünk, hogy a fizikai világtól eltérő dologra van szükségünk ahhoz, hogy az ügyfelek számára megoldásokat tervezzünk.”

A Microsoft Azure-on futó platform nagy mennyiségű adatot generál, hogy az AI-modelleket betanítsa arra, hogy a felszállástól az utazáson át a leszállásig milyen műveleteket kell végrehajtani a repülés során. A Project AirSim különböző szimulált 3D-s környezetek könyvtáraival és testreszabható, előre betanított AI-építőelemekkel is rendelkezik, amelyek segítik az autonómia felgyorsítását.

Ezek az előre betanított AI-építőelemek fejlett modelleket tartalmaznak az akadályok felismerésére és elkerülésére, valamint a precíziós leszállások végrehajtására. Ezek az out-of-the-box képességek azt jelentik, hogy nincs szükség mélytanulási szakértelemre ahhoz, hogy elkezdhesse egy autonóm repülőgép kiképzését a platformmal.

„Mindenki beszél a mesterséges intelligenciáról, de csak nagyon kevés vállalat képes arra, hogy ezt méretarányosan megvalósítsa” – mondta Balinder Malhi, a Project AirSim mérnöki vezetője. „A Project AirSimet azokkal a kulcsfontosságú képességekkel hoztuk létre, amelyekről úgy véljük, hogy segítenek demokratizálni és felgyorsítani a légi autonómiát – nevezetesen a valós világ pontos szimulálásának, hatalmas mennyiségű adat rögzítésének és feldolgozásának, valamint az autonómia kódolásának képességével, anélkül, hogy mélyreható szakértelemre lenne szükség a mesterséges intelligencia területén.”

A Microsoft reményei szerint a platformot az AI-modellek kiképzésén túl is lehet majd használni. Gurdeep Pall, a Microsoft technológiai és kutatási üzleti inkubációkért felelős vállalati alelnöke szerint a Project AirSim az autonóm rendszerek tanúsításában is segíthetne, olyan forgatókönyvek létrehozásával, amelyekben egy autonóm járműnek sikeresen kell tudnia navigálni.

YouTube player

A szélerőművek ellenőrzése és a vadon élő állatok felmérése mellett a Project AirSimet a Bell arra használta, hogy tökéletesítse drónja autonóm leszállási képességét. A Project AirSim segítségével a Bell percek alatt több ezer különböző leszállási forgatókönyvön tudta betanítani mesterséges intelligenciamodelljét.

„Az AirSim lehetővé tette számunkra, hogy a való világbeli repülés előtt valóban megértsük, mire számíthatunk” – mondta Matt Holvey, a Bell intelligens rendszerekért felelős igazgatója. „Ez lesz az egyik olyan eszköz, amely felgyorsítja a légi mobilitás skálázásának ütemezését. Ha mindent kézzel, fizikai laboratóriumban vagy repülő repülőgépen kell tesztelnünk és validálnunk, akkor évtizedekről beszélünk, és ez milliárdokba fog kerülni. Az AirSim projekt azonban a nagy hűségű szimulációval előrébb viszi ezt a folyamatot.”

A Project AirSim 2017-ben indult egyszerűen AirSim néven, a Microsoft Research nyílt forráskódú projektjeként. A projektet most nyugdíjazzák, mivel a nyílt forráskódú eszközt újrahasznosították a Project AirSim végponttól végpontig tartó platformba.

Vélemény, hozzászólás?

WebshopCompany Ltd. Copyright 1999-2022 © Powered by WebshopCompany kft.